S3L-X Avid

avids3lx-med

Önce , çok sınırlı fader’i var diye çalışmak istemedim, şimdi de vaz geçemiyorum, iyi mi..

Bir kaç yıl önce, mixer ilk üretildiği zaman, karşıma gelmişti. Süper compact, hafif, al kolunun altına uçağa bin git bir şey ve Profile alt yapısı ile.. Tek sıkıntısı, aynı anda kontrol edebileceğin kanal sayısının, kontrol ünitesinin, az olması. Yani elinin altında en fazla Input yada output (veya her ikisi birden) 16 ile sınırlı olması. Profesyonel işlerde çok zor, olmaz, 16 input ok ama aynı anda ne bileyim, 8 out da olmalı ki müdahale gerektiren bir şey olursa kaçırmayalım diye düşünüp, reddetmiştim, o zamanlar.

Sonra, çalışmakta olduğum profesyonel bir proje için, sahne içi ses sitemi ve FOH&Monitor mixerlerini yanımızda taşımamız gerektiğinde, büyük mixerler ile çok zor olacağı için, S3L’yi deneyelim dedik. Dedik ama, yıllarca koca konsollar ile çalışan ben, nasıl rahat ederim, nasıl her şeyi kontrol altında tutarım diye kaşınıp düşünmeye başladım..

 

Şimdide, vaz geçemiyorum, iyi mi. Çünkü, her şeyden önce, ses kalitesi müthiş. Sınırlı kapasitede olmasına rağmen, 40 adet AAX 64 bit plug-in kullanabiliyorsunuz bir kere.  E tabi pre-ampli kalitesi zaten Avid, eski adıyla Degidesing, zaten kendini kanıtlamış.

 

avid-system-med

Sistem bir adet kumanda yapabildiğiniz surface, hemen yanında bulunması gereken bir adet engine, ve en fazla 4 adet bağlayabildiğiniz stage box / remote’dan oluşuyor.

Eğer iki mixerli bir sistem kullanacaksanız, Foh & Monitor gibi, araya extra bir multicore sistem kullanmadan, stage box’lara bir engine bir sufrace daha ekleyebiliyorsunuz.

Her engine’e, bir bilgisayar bağlayıp, arada hiç bir sistem olmadan, sadece ethernet kablosu ile Protools, Logic benzeri bir daw program kullanarak kanal kayıt veya playback yapabiliyorsunuz ki, bu müthiş özelliklerden biri.

 

avid-surface-med

Surface

Toplam 16 fader’ınız var. İster input, ister output olarak, istediğiniz gibi programlayabiliyorsunuz, yada aynı anda, mesela 10 input, 6 output olarak. Avid’in müthiş otomasyonu sayesinde, her programa ayrı kanal dizilimi de kaydedebiliyorsunuz. Böylelikle, tiyatro / müzikal gibi şovlarda, her sahneye bağımsız kanal dizilimi atamak mümkün. Yani ışıkçıların grandma ve roadhog da yaptığı gibi, Go tuşuna basarak kanal dizilimini, tonlamayı, efektleri, her şeyi programlayıp oynatmak mümkün.

Surface’in üzerinden 32 adet potans var. Bunlarla EQ , compressor / gate , Aux kontrol etmenizi sağladığı gibi, gene bunları da istediğiniz gibi programlayıp kullanmanız mümkün.

Tabi ki klavye / mouse bağlayabiliyorsunuz. Potansları ellemeden her şeyi mouse ile yapmanız da mümkün (bezen çok hızlı hareket etmenizi de sağlıyor mouse)

Surface’in üzerinde 2 in 2 out XLR ve kulaklık monitor vs çıkışları da bulunuyor.

Engine

Kontrol Surface’ini direk Engine bağlamanız gerekiyor. Adı üzerinde, tüm işlemci vs burda saklı. Venue yazılımı ile çalışıyor. Yani Dshow veya Profile da kullanıdğınız ara yüz ile aynı olan yazılım. E tabi bu mixerler ile yaptığınız işleri, Usb memory stick ler ile S3LX e getirip kullanabiliyorsunuz. 24 Aux, 8 matrix ve 8 out kullanabiliyorsunuz.

Üzerindeki USB girişler ile, 2 kanal kayıt ve 2 kanal playback kullanmanızda mümkün. Bu bence tüm dijital mixerlerde olması gereken bir özellik, artık.

Yukarıda bahsetmiştim, ethernet kablosu ile Mac/PC notebook’a bağlayıp kanal kayıt ve çok kanallı (64) playback yapmanız mümkün, herhangi bir arayüz kullanmadan. Hatta bu playback ve kayıtları, Avid’in otomasyonuna entegre ederek, otamasyonu değiştirdiğiniz de notebook’taki ayarlarınızda (playback yada kayıt start stop, kanal değişiklikleri, vs vs ) değişiyor yada kumanda edebiliyorsunuz.

40 adet AAX 64 bit plug-in yükleyip kullanabiliyorsunuz. Buda, oldukça yeterli bir sayı bence.

Fiziksel olarak her Engine’de 4 giriş ve 4 çıkış var. (XLR olarak) Böylelikle FOH mixer olarak kullandığınızda, Engine ve Surface üzerinden 6 giriş, 6 çıkış PA ‘de kullanmanız mümkün, stage box yanınızda olmadan.

Stage Remote / Stage Box

Her bir stage remote’ta 16 giriş, 8 çıkış var. Ethernet kablosu ile 4 adet bağlayabiliyorsunuz. 64 giriş ve 32 çıkış kullanmanızı sağlıyor. 4 kanalda AES dijital kanal var her birinde. Stage boxları, hepsini beraber kullanabildiğiniz gibi, aynı rack / case’de, sahneye yada alana dağıtarak ayrı ayrı da kullanabiliyorsunuz.

 

Genel olarak, konuyu toplamak gerekirse, S3LX çok kullanışlı bir sistem. Az sayıda kumanda edebildiğiniz kanal ve potans olmasına rağmen çok pratik. Etkileyici ses kalitesi ve müthiş otomasyonu sayesinde, bir tık ile her şeyi değiştirmeniz mümkün. Olmasını istediğim şeyler yok değil tabi, mesela wing surface yada ikincil ekran çıkışı gibi, ama bu hali ile bile yapamayacağınız etkinlik yok.

 

 

 

 

 

Yorum bırakın