Deprem Etkisi Yapan VTX

vtxv25_angle_rJBL’in VTX serisi hakkında ne zamandır yazmak istiyordum.. Kısmet bugüneymiş.

 

 

 

vtx

Bir iki kere dinleyip, bir kere de çalışma fırsatı buldum VTX serisi ile.  V25 ile çalıştım, gerçekten bahsedilen kadar temiz ve net bir ses, tabiri caiz ise ecnebilerin dediği gibi;  “clean” ses var. Mixerden çevirdiğiniz her küçük potans hareketini resmen fark ediyorsunuz..

V25, 2 adet 15″ low, 4 adet 8″ mid ve 3 adet 2430K-D2 tizden oluşuyor. 90 derece yatay açıya sahip, bu hoparlör, muadillerinden epey hafif, 82 kg.

Doğrusu yeni teknoloji olan 2430-D2 tranduser ve yeni horn çok başarılı. Çok ileriye tiz frekansları gönderirken, kasada ki diğer transducerların zamanına uyuyor, eş zamanlı bir dağılım yapıyor. Buda, çok net bir ses yayılımına yol açıyor.

Sub bas lar ise resmen deprem etkisi yapıyor. G28 ile çalıştım ben, iki adet 18″ var kasada.  FOH pozisyonunda resmen podyum rumble yapıyordu.

Ama bu sistemin arkadasında ki asıl başarı bence yeni Crown amplifikatörler olduğunu unutmamak lazım. I-T12000HD, son zamanlarda gördüğüm en başarılı amplilerden biri. Neredeyse tüm frekans bandında yüksek güç sağlıyor. Bildiğiniz gibi, geleneksel amplifikatörler, ses bandının merkezinde ancak katalog değerlerini verirler. Frekans bandı yükseldikçe, yada alçaldıkça verdikleri güç düşer, hatta zorlanırlar. I-T12000Hd ise 2 kanal 2Ohm da 6000 W güç veriyor.

vtx_8

I-T12000HD ise bence, bu konuda çok başarılı. İçinde BSS’in meşhur Omnidrive’ını barındıran Crown, Dsp meselesini de böylelikle çözmüş oluyor.

Oldukça pahalı olan amplifikatörün çektiği enerjide çok yüksek. Kullanıcılar konserlerde mobil jeneratör dayandıramadıklarını söylemeden etmiyorlar.

Daha önce ben bu amplifikatörler ile Vertec’lerde dinledim ve bir iki konser yaptım. Çıkan sesin klasik JBL’den daha fazla bir şey  olduğuna inandım. Özellikle Vertec’in self-powered modelleri ile uzaktan yakından alakası yoktu. Demek ki neymiş, kullandığımız amplifikatörler çok ama çok önemliymiş 🙂

 

 

 

 

 

“Deprem Etkisi Yapan VTX” için 3 yorum

  1. açıklamanız için teşekkürler db t4 piyasada oldukça kullanan var bu ürünle ilgili görüşleriniz nelerdir alınabilecekbi ürünmüdür

Yorum bırakın