Ağır Abi ve Küçük Kardeşi..

Bu gün tüm gün Midas Mixer eğitimindeydim.  Atempo’dan özel ayarlayabildiğim bir randevu sayesinde Jason Kelly ile hem uzun zamandır görüşmemenin acısını çıkartıp sohbet ettim, hemde ondan XL8 ve Pro 6 sistem hakkında bir güne sığdırabildiğim kadar bilgi aldım.

Aslında Jason bir hafta süre ile Türkiye de ama ben yoğun iş programım nedeni ile ancak bu günümü ayırabildim..

XL8 ve Pro6, taban ve işletim sistemi olarak birbirinin aynı. Müthiş bir sistem. Linux tabanlı, yedekli çalışan, rakiplerine göre çok hızlı, hata payını en aza indirebilen bir sistem. Üstelik, Pr06 da yaptığınız bir setup yada mixi, XL8’de kullanabiliyorsunuz, bir USB bellek ile… Sanırım bu bile rakiplerinden 1-0 önde olmasını sağlar.

Bunun yanında Eq ve dinamik sitemlerinden bahsetmek bile sayfalar dolusu yazı demektir..

Benim en çok beğendiğim özelliklerinden biri VCA ve POP gruplara atadığınız kanalları, VCA yada POP grupların Select tuşlarına bastığınızda diğer tüm kanallar de-aktif oluyor ve sadece gruba atadığınız kanallar aktif olup önünüzdeki layer’e geliyor. Doğrusu müthiş bir yenilik..

Diğer bir favorim ise copy-paste fonksiyonu. Çok hızlı olmasının dışında sadece istediğiniz şeyleri, mesela sadece Eq’yu kopyalamak 3-4 saniye sürüyor. Ayrıca Aux mixlerini de kopyalayıp taşıyabiliyorsunuz.

16 Aux’u bulunan Pro6 da 16 da Matrix var ve bu Matrix mixleri tıpkı Aux gibi kullanabiliyorsunuz, böylece birbirinden bağımsız 32 monitör mixleyebiliyorsunuz. Buna ek olarak da 3 adet L-R ve mono çıkışınız var.

Genel kullanımı çok basit olan XL8 ve Pro6, gelişmiş kullanıcı seviyelerinde ise gerçekten zoru başarıp, neredeyse biz ses mühendislerinin hayal ettiği pek çok şeyi gerçekleştiriyor. Kardeşlerin pacth sistemi mükemmel denecek derecede başarılı. Uygulama ise çok hızlı.

Ethernet tada fiber optik kablo ile kullanılan stage box ve IO box lar ile istediğiniz konfigrasyonu yapabiliyorsunuz.

FX, Eq ve dinamik işlemcileri ise çok çeşitli. Mesela her kanal için 4 ayrı, her çıkış için ise 5 ayrı tip kompressor den birini seçip kullanabiliyorsunuz.

Umarım Türkiye de daha çok görürüz Midas digital leri…

“Ağır Abi ve Küçük Kardeşi..” için 3 yorum

  1. anladım onlarda İstanbul kongre merkezinde… bende başka göremedim o yüzden merak ettim teşekkür ederim..

Yorum bırakın